اهدای خون بیش از ۲ هزار نفر روزهای تاسوعا و عاشورا در خراسان رضوی شناسایی و احضار عاملان هتک حرمت روز عاشورا در کرج (۲۷ تیر) نماینده مجلس: ۸۰ درصد سدهای خراسان رضوی خشک شده است قرارگرفتن ۵۲۱ فرزند بی‌سرپرست در آغوش خانواده‌های جدید | اجرای کامل طرح «شیرخوارگاه‌های بدون‌ فرزند» در خراسان‌رضوی کمبود کدام ویتامین‌ها عوامل سیاهی دور چشم هستند؟ اعلام ۹۶۴ مورد کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی خراسان‌رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ + فیلم مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی: سال گذشته، سیر صعودی طلاق در خراسان‌رضوی متوقف شد خدمات فنی خودرویی در صدر تخلفات صنفی مشهد کاهش آلودگی صوتی با کاشت درخت حمله ناگهانی پلنگ، باغدار گلبهاری را مصدوم کرد رابطه دوسویه کالبد و منظر شهری با برگزاری مراسم‌های جمعی کشف یک مزرعه استخراج غیرمجاز رمزارز در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) افزایش هفتاددرصدی شمار اعضای پیوندشده از بیماران مرگ مغزی در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) هشدار سازمان بهداشت جهانی درمورد خطر همه‌گیری جدید ورود ۵۴ هزار و ۲۵۹ زائر در تاسوعا و عاشورای حسینی از طریق پایانه‌های مسافربری به مشهد قیمت بلیت پرواز نجف-تهران به ۱۲ میلیون تومان رسید گذرنامه زیارتی اربعین چندروزه صادر می‌شود؟ + جزئیات پلمب یک واحد صنفی به‌دلیل عرضه مرغ تاریخ‌گذشته در سبزوار (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بازرس کل خراسان رضوی: سیل ۲۶ اردیبهشت مشهد با قصور همراه بوده است اشک‌های پسر ۱۹ ساله‌ای که یک نفر را در مشهد به قتل رساند + عکس ترفندهای تمیز کردن خانه چرا مردان نباید مجرد بمانند؟
سرخط خبرها

پاسخ به نگرانی‌های شایع درباره ضدعفونی کردن و شستن موادغذایی

  • کد خبر: ۲۲۸۵۷
  • ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
پاسخ به نگرانی‌های شایع درباره ضدعفونی کردن و شستن موادغذایی
در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق موادغذایی وجود ندارد. بزرگترین خطر هنگام خرید این محصولات است که در فروشگاه و در کنار سایرین قرار دارید.
به گزارش خبرآنلاین، سوال اول و مهم همه این است که آیا باید پلاستیک خرید‌ها و موادغذایی را تا ۳ روز در جایی دیگر نگه داشت؟ این سوال بی‌معنا به نظر می‌رسد. واقعا می‌خواهید تا ۳ روز شیر، بستنی و غذای دلخواه خود را در خارج از خانه نگه دارید؟ همچنین این موضوع پیامد‌های ایمنی غذایی بسیاری را به همراه دارد و ممکن است باعث فاسدشدن غذا شود.
آیا باید تمامی مواد غذایی و خرید‌ها را جداگانه ضدعفونی کرد؟ این سوال نیز از نظر علمی معنا ندارد. اگر نگران چنین موضوعی هستید، قبل از خوردن موادغذایی دستان خود را بشویید.
شستن مواد تازه با صابون کاردرستی است؟ لزوما نباید برای شستن محصولات غذایی از صابون استفاده کرد. صابون برای شست و شوی مواد غذایی به ویژه مواد تازه ساخته نشده و ممکن است باعث اسهال و استفراغ شود. توصیه‌های جدید به ویژه از سوی FDA می‌گوید موادغذایی تازه را تنها با آب سرد بشویید.
آیا کیسه‌های پلاستیکی خطرناک هستند؟ بسیاری از افراد از کیسه‌های پلاستیکی مجددا استفاده می‌کنند که یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از تولید و مصرف بیش از حد پلاستیک است. در حالی که از نظر تئوری ممکن است که این کیسه‌ها دارای ویروس کرونا باشند که خودش یک تهدید بزرگ بشمار می‌رود، بهترین روش برای اطمینان از جلوگیری از شیوع این ویروس، نگهداری آن‌ها در ماشین و استفاده مجدد به هنگام فروشگاه رفتن است. همچنین می‌توان برای اطمینان بیشتر آن‌ها را شسته و نگه‌داری کرد.
برای کاهش احتمال و ریسک ابتلا به کرونا چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟ بسیاری از فروشگاه‌ها در حال ارائه مواد ضدعفونی کننده به مشتریان و همچنین ضدعفونی چرخ‌های خرید هستند. یکی از راه‌های مناسب برای پیشگیری، تهیه یک لیست از مواد مورد نیاز و خریدن آن‌ها و به سرعت خارج شدن از فروشگاه است. فاصله ایمن ۲متر را به هنگام خرید رعایت کنید و مدام دست‌ها را با مواد ضدعفونی کننده بشویید.

منبع: خبرآنلاین
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->